Šokoladinės 2021-ųjų metų Kalėdos
2021-ųjų metų gruodžio 8–23 dienomis į Kuršėnų Stasio Anglickio progimnazijos ugdymo procesą įsiliejo įvairios STEAM veiklos.
Inžinerinio ugdymo 5–8 klasių mokiniai per integruotų pamokų STEAM veiklas atliko įvairias praktines, susijusias su šokoladu, veiklas, o 2–7 klasių mokiniai praktiškai atliko „eTwinning“ projekto „Kalėdos, kvepiančios šokoladu” kūrybines ir kritinio mąstymo reikalaujančias užduotis. Atliktos veiklos tarsi mozaika susidėliojo į gražų ir prasmingą progimnazijos bendruomenės prieškalėdinio ugdymo(si) procesą.
Per technologijų pamokas mokiniai aiškinosi istorinį šokolado kelią, domėjosi šiuolaikinio šokolado įvairove ir įkūrė šokolado dirbtuves: tyrinėjo receptus, maišė ingredientus, ragavo, skanavo pačių pagamintus šokolado gabaliukus. Išrinkę skaniausią šokoladą, nusprendė apskaičiuoti šokolado savikainą matematikos pamokose. Mokiniai išsikėlė vieną iš hipotezių: „Šokoladą pigiau pirkti parduotuvėje“ arba „šokoladą pigiau pasigaminti patiems“ ir skaičiuodami tikrino iškeltą hipotezę. Atlikę visus skaičiavimus, pamatė, kad vieniems hipotezė pasitvirtino, o kitiems nepasitvirtino. Mokiniai padarė išvadą: pigiau yra šokoladą pasigaminti patiems nei pirkti parduotuvėje.
Chemijos pamokose skaičiavo cukraus masės dalis skirtinguose šokoladuose, sužinojo, kuris šokoladas sveikiausias (atsižvelgiant į cukraus kiekį ir kilokalorijas), o geografijos pamokose susikovė protmūšyje apie šokoladą.
Kad pagamintą šokoladą būtų galima dovanoti, mokinukai dailės pamokose gilinosi į pakuočių dizainą, etiketės kūrimą ir kūrė pakuotes, į jas pakavo pagamintą šokoladą. Šalia dovanėlės dažnai reikia ir atviruko, todėl inžinerijos pamokose su „Canva” programa sukurti kalėdiniai atvirukai „Kalėdų miestelis, kvepiantis šokoladu”.
Literatūros pamokose mokiniai taikydami detektyvo metodą ieškojo šokolado literatūros kūriniuose: 5c – V. Račicko knygoje ,,Šokoladas iki pirmadienio”, o 6b – Stephanie ,,Agurkėliai su šokoladu”. Penktokai suprato, kad šokoladas gali padėti ugdyti valią, o šeštokai sužinojo naują supersumuštinio su agurkėliais ir šokoladu receptą (https://twinspace.etwinning.net/217661/home).
Pradinių klasių mokiniai kartu su Vilniaus Šilo mokyklos, Telšių „Ateities“ progimnazijos ir Telšių „Ateities“ progimnazijos, „Saulėtekio“ skyriaus mokiniais vykdė eTwinning projektą ,,Kalėdos, kvepiančios šokoladu”. Mažieji skaitė šokolado gaminimo receptus, juos iliustravo ir patys mokykloje bei namuose su savo šeimos nariais kepė kalėdinius saldumynus, puošė šokoladu. Mokykloje atliko praktinę, tiriamąją veiklą „Visa tiesa apie šokoladą”. Kaip ir vyresnieji susipažino su šiuolaikinio šokolado įvairove, mokėsi nustatyti kakavos kiekį šokolade, kartu mokėsi integruotoje lietuvių ir anglų kalbos bendradarbiavimo pamokoje „Susipažinkime” ir dalyvavo viktorinoje „Šokolado istorija“.
Telšių „Ateities“ progimnazijos antrokai dėliojo įvairius žodžius iš „Chocolate Christmas“ raidžių, darė kryžiažodžius, piešė skaniausius priedus karšto šokolado puodeliuose, bandė papasakoti, kokį skaniausią kakavos gėrimą įsivaizduoja, kokių priedų norėtų paskanauti, o per dailės pamoką spalvino savo skaniausio gėrimo paveikslėlius.
Mokiniai, lankantys logopedines pratybas, lavino smulkiąją motoriką, plėtė žodyną, dekoravo kalėdinius sausainius šokoladu bei pabarstukais. Įgytas žinias galėjo asitikrinti Redos Meškienės sukurta skaitmenine priemone http://learningapps.org/display?v=px9298uoj21
Džiugu, kad į projekto vykdymą įsitraukia vis didesnė mokyklos bendruomenės dalis. STEAM grupės mokytojų (N. Kadytė, V. Geležėlienė, D. Miliauskienė, R. Vaznys, N. Medeišis, A. Baltutienė, D. Samuilienė, R. Kudevičienė, A. Kiršienienė) komandinio darbo veiklas koordinuoja pradinių klasių mokytoja metodininkė Diana Bernotienė, su mokytojų komanda 2020 metais pelniusi mokyklai STEM mokyklos kokybės ženklą.
Birutė Šufinskienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė.